2010年3月20日土曜日

20100320

Laura Marling Lyrics
" Ghosts "

He walked down a busy street
Staring solely at his feet
Clutching pictures of past lovers at his side
Sat at the table where she sat
And removed his hat
In respect of her presence
Presents her with the pictures and says
‘These are just ghosts that broke my heart before I met you.
These are just ghosts that broke my heart before I met you’
彼は賑やかなストリートへと歩いた
彼の歩みはゆっくりとはじまる
彼のかたわらにはかつての恋人の写真がしっかりとかかえられている
彼女が自分のテーブルの席に座っている写真
それから彼は帽子をぬぎ
彼女の存在に敬意を示す
あなたに会う前に私の心は壊れていて、そこにはだたの幽霊だけだった
あなたに会う前に私の心は壊れていて、そこにはだたの幽霊だけだった


He opened up his little heart
Unlocked the lock that kept it dark
And read a written warning
Saying ‘I’m still mourning
Over ghosts
Over ghosts
Over ghosts
Over ghosts that broke my heart before I met you’
彼は彼の小さな心を開けた
鍵のかかっていないものに鍵をかけ、それは暗いままだった
そして書かれた戒めを読み
「私はまだ悲嘆にくれている」と言う
幽霊になっても
幽霊になっても
幽霊になっても
幽霊になっても




Lover, please do not
Fall to your knees
It’s not
Like I believe in
Everlasting love
恋人よ、やめておくれ
あなたにひざまづき
違うかもしれないけど
私は愛は永遠だと信じているんだ


Lover, please do not
Fall to your knees
It’s not
Like I believe in
Everlasting love
恋人よ、やめておくれ
あなたにひざまづき
違うかもしれないけど
私は愛は永遠だと信じているんだ


He says ‘I’m so lost,
Not at all well’
Do as though there is nothing left to be
Turned out I’d been following him and he’d been following me
Do as though after it was over
We were just two lovers crying on each others shoulders
彼は言う「私はとても失った、そして少しも良くはない」
思った通り将来には何も残されていない
私はずっと彼の後に居て、彼はずっと私の後にいたって気がついた
思った通りそれは終わったことだけど
私達はお互いの肩を寄せ合ってなくただ二人の恋人だね


He’d gone crazy at nineteen
Said he’d lost all his self esteem
And couldn’t understand why he was crying
彼は19歳の特にクレイジーになって
彼は彼の自尊心を全く失っていて
彼はどうして泣いていたのかも理解することが出来なかった



He would stare at empty chairs
Think of the ghosts that once sat there
The ghosts who broke his heart.
All the ghosts that broke my heart
The ghosts that broke his heart
All the ghosts that broke my heart
the ghosts the ghosts the ghosts the ghosts the ghosts the ghosts
The ghosts that broke my heart before I met you
彼は空の椅子をずっと見つめて
かつてここに座っていた幽霊について考える
彼のハートを壊した幽霊について
私のハートを壊した全ての幽霊について
その幽霊は彼の心を壊した
私のハートを壊した全ての幽霊について
その幽霊は彼の心を壊した
幽霊幽霊幽霊幽霊、その幽霊は私があなたに出会う前に私の心を壊した