2010年5月1日土曜日

20100501

Alice in Wonderlandを観てきました。
とても好きな世界観でした。
自分の持っている壁をよじ登るための勇気が湧いてきました。
それからエンドロールで流れるAvril Lavigneのパンチの効いた歌声もとても素敵でした。
歌詞を訳してみました。


Alice (From "Alice In Wonderland")


Trippin out
Spinning around
I'm underground
I fell down
Yeah I fell down

くらくらして
ぐるぐるするわ
私は地下の中に
落ちてしまった
落ちてしまった


I'm freaking out, where am I now?
Upside down and I can't stop it now
Can't stop me now, oh oh

気が変になりそう、私はどこにいるの?
なにもかも逆さまだけど、私はそれを止められない
止められないのよ


I, I'll get by
I, I'll survive
When the world's crashing down
When I fall and hit the ground
I will turn myself around
Don't you try to stop me
I, I won't cry

でも私は何とかやってゆくわ
サヴァイブするの
世界が壊れて
私が地面に叩きつけられたとしても
自分の力で取り戻してみせるわ
私がやろうとすることを止めないでね
私は泣かないから


I found myself in Wonderland
Get back on my feet, on the ground
Is this real?
Is this pretend?
I'll take a stand until the end

私はワンダーランドで自分を見つけた
自分の足で地上へ戻るのよ
これはリアル?
それともウソ?
でも終わりが来るまで抵抗しつづけるわ


I, I'll get by
I, I'll survive
When the world's crashing down
When I fall and hit the ground
I will turn myself around
Don't you try to stop me
I, I won't cry

でも私は何とかやってゆくわ
サヴァイブするの
世界が壊れて
私が地面に叩きつけられたとしても
自分の力で取り戻してみせるわ
私がやろうとすることを止めないでね
私は泣かないから

I, I'll get by
I, I'll survive
When the world's crashing down
When I fall and hit the ground
I will turn myself around
Don't you try to stop me
I, and I won't cry

でも私は何とかやってゆくわ
サヴァイブするの
世界が壊れて
私が地面に叩きつけられたとしても
自分の力で取り戻してみせるわ
私がやろうとすることを止めないでね
私は泣かないから